Nowe zasady rejestracji bezrobotnych !

Print Drukuj
Powiatowy Urząd Pracy w Zakopanem informuje, że od dnia 01 sierpnia 2020 roku, w związku z rozprzestrzenianiem się na terytorium Polski koronawirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę CONVID-19, w trosce o bezpieczeństwo klientów oraz pracowników Urzędu, wprowadzone zostają nowe zasady rejestracji osób bezrobotnych.
 

Jeżeli chcą się Państwo zarejestrować w Urzędzie jako osoba bezrobotna, to możliwe są dwa sposoby.
 
  1. Pełna rejestracja elektroniczna, dokonywana za pośrednictwem systemu www.praca.gov.pl.  Jest ona możliwa w sytuacji, gdy dysponujecie Państwo kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, które są niezbędne do podpisania wniosku oraz załączników. Co szczególnie istotne, to w tym przypadku nie jest konieczna osobista wizyta w Urzędzie. Po zarejestrowaniu się otrzymacie Państwo decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej.
  2. Prerejestracja w systemie www.praca.gov.pl, która polega na złożeniu do Urzędu wniosku w postaci elektronicznej. W celu dokończenia procesu rejestracji niezbędna będzie wizyta w Urzędzie w terminie ustalonym telefonicznie z pracownikiem Urzędu (tel. 18 20 217 87), podczas której przekażecie Państwo w punkcie oddawczym przy wejściu do Urzędu oryginały niezbędnych załączników oraz potwierdzicie poprawność przekazanych danych. Pracownik Urzędu, po zakończeniu rejestracji, skontaktuje się  Państwem w celu ustalenia terminu odbioru dokumentów. Cały proces rejestracji odbywać się będzie bez Państwa bezpośredniego kontaktu z pracownikiem Urzędu.
 
W wyjątkowych sytuacjach i szczególnie uzasadnionych przypadkach możliwa będzie rejestracja osobista. W tym celu należy ustalić termin wizyty w Urzędzie drogą telefoniczną (tel. 18 20 217 87). Na wyznaczony termin i godzinę wizyty należy stawić się z kompletem dokumentów, niezbędnych do ustalenia statusu osoby bezrobotnej. 
 
Jednocześnie na stronie internetowej Urzędu www.zakopane.praca.gov.pl znajdą Państwo wzór wniosku (Karta rejestracyjna bezrobotnego) o rejestrację oraz wykaz niezbędnych oświadczeń i załączników. Urząd zwraca przy tym uwagę, że istnieje możliwość wypełnienia tego wniosku w domu, jego wydrukowania oraz skompletowania całości dokumentacji, a następnie przesłania jej drogą pocztową na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Zakopanem, ul. Ks. Stolarczyka 14, 34-500 Zakopane lub złożenia jej w punkcie oddawczym Urzędu.
 
Biorąc pod uwagę aktualną sytuację Powiatowy Urząd Pracy w Zakopanem ponownie zachęca do korzystania z możliwości pełnej rejestracji wyłącznie za pośrednictwem systemu praca.gov.pl i przypomina, że osoby które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl.
 
W załączeniu Powiatowy Urząd Pracy w Zakopanem zamieszcza wykaz dokumentów niezbędnych do uzyskania statusu osoby bezrobotnej wraz z wnioskiem o rejestrację.

Załączniki

Karta rejestracyjna bezrobotnego
Karta rejestracyjna bezrobotnego.pdf 720 KB
Klauzula informacyjna RODO v1.1
Klauzula informacyjna RODO v1.1.docx 16 KB
Oświadczenie bezrobotnego nr1
Oświadczenie bezrobotnego nr1.pdf 1483 KB
Oświadczenie bezrobotnego nr2
Oświadczenie bezrobotnego nr2.docx 16 KB
Oświadczenie dowód i adres
Oświadczenie dowód i adres.docx 16 KB
Oświadczenie konto bankowe
Oświadczenie konto bankowe.doc 30 KB
Oświadczenie zawody
Oświadczenie zawody.docx 14 KB
Wniosek - zgłoszenie do ubezpieczenia członków rodziny
Wniosek - zgłoszenie do ubezpieczenia członków rodziny.doc 42 KB
Informator do wniosku o rejestrację
Informator do wniosku o rejestrację.pdf 349 KB
Informacje o publikacji dokumentu