Nowe zasady dotyczące obsługi bezrobotnych w związku z rozprzestrzenianiem się na terytorium Polski koronawirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19

Print Drukuj
Powiatowy Urząd Pracy w Zakopanem informuje, że od dnia 16 lipca 2020 roku, w związku z rozprzestrzenianiem się na terytorium Polski koronawirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19, w trosce o bezpieczeństwo klientów oraz pracowników Urzędu, wprowadzone zostają nowe zasady dotyczące obsługi.
 
Rejestracja osób bezrobotnych odbywać się będzie wyłącznie drogą elektroniczną, za pośrednictwem systemu praca.gov.pl (https://www.praca.gov.pl). Możliwe są dwie ścieżki postępowania.
  1. pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy. Osoba otrzyma na konto w praca.gov.pl decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej.
  2. prerejestracja, która polega na złożeniu do urzędu pracy wniosku w postaci elektronicznej. W tej sytuacji potwierdzenie poprawności przekazanych danych i dostarczenia załączników odbywać się telefonicznie.
 
W obecnej sytuacji zachęcamy do korzystania z możliwości pełnej rejestracji elektronicznej. Jednocześnie informujemy, że osoby które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości
i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl.
 
Przekazania informacji związanych z wyrejestrowaniem się z ewidencji Urzędu można będzie dokonać za pośrednictwem systemu praca.gov.pl lub poczty elektronicznej (krza@praca.gov.pl).
 
Zaświadczenia wydawane będą wyłącznie po złożeniu wniosku w systemie https://www.praca.gov.pl lub drogą mailową na adres krza@praca.gov.pl lub telefonicznie (tel. 18 20 154 79). Wniosek jest dostępny na stronie internetowej Urzędu.
 
Obsługa spraw związanych z legalizacją pracy cudzoziemców realizowana będzie wyłącznie za pośrednictwem platformy praca.gov.pl.
 
Potwierdzanie gotowości do podjęcia pracy oraz realizacja wyznaczonych wizyt odbywać się będzie wyłącznie drogą telefoniczną.
 
Usprawiedliwienia (do 7 dni) niestawiennictwa na wyznaczonym terminie zgłaszane mogą być wyłącznie drogą telefoniczną u doradcy klienta.
 
Wszystkie wnioski od osób bezrobotnych oraz pracodawców dotyczące przyznania wsparcia (staże, środki na podjęcie działalności gospodarczej, refundacje, szkolenia, bony) powinny zostać przesłane do Urzędu wyłącznie drogą pocztową lub elektronicznie.
 
Potwierdzenia prawidłowości realizacji zawartych umów o udzielenie wsparcia (rozliczenia przyznanych środków na podjęcie działalności gospodarczej, dokumentacja zatrudnienia w ramach refundacji lub przyznanych bonów, dokumentacja dot. staży) można będzie dokonać drogą pocztową.
 
W przypadku konieczności aneksowania zawartych umów o udzielenie wsparcia w związku z zaistniałą sytuacją, Urząd prosi o telefoniczny kontakt z odpowiednim pracownikiem Urzędu.
 
Zgłoszenia oferty pracy można będzie dokonać drogą elektroniczną. W razie potrzeby możliwy jest kontakt telefoniczny z pracownikiem Urzędu (tel. 18 20 217 90).
 
Osoby bezrobotne i poszukujące pracy mają możliwość zapoznania się również z informacjami dotyczącymi zasad rejestracji, usługami i formami wsparcia udzielanymi przez Urząd, a także aktualnymi ofertami pracy na stronie internetowej zakopane.praca.gov.pl.
 
Wnioski o przyznanie wsparcia w ramach Tarczy antykryzysowej można składać w sposób wskazany w ogłoszeniach o naborze.
 
 WYKAZ TELEFONÓW
 
CENTRALA 18 20 154 79
REJESTRACJA 18 20 217 87
STAŻE 18 20 217 91
ŚRODKI NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ 18 20 154 79 w. 109
SZKOLENIA, KFS 18 20 217 88
CUDZOZIEMCY 18 20 154 79 w. 108
REFUNDACJE 18 20 217 92
OFERTY PRACY 18 20 217 90
TARCZA ANTYKRYZYSOWA 18 20 217 97 (pożyczki),
18 20 217 98 (dofinansowania wynagrodzeń pracowników),
18 20 154 79 w. 109 (dofinansowania kosztów prowadzenia działalności)
 
DORADCY KLIENTA
Aneta Bachleda 18 20 154 79 w. 106
Małgorzata Balicka 18 20 154 79 w. 104
Agnieszka Górszczyk 18 20 217 95
Jolanta Kowalczyk 18 20 154 79 w. 102
Wioleta Litwin 18 20 154 79 w. 105
Małgorzata Mikołajczak 18 20 217 90
 
 
 

Załączniki

informacja o procedurach_07
informacja o procedurach_07.docx 19 KB
Informacje o publikacji dokumentu