Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ePUAP)
Aby skorzystać z Elektronicznej Skrzynki Podawczej należy założyć bezpłatne konto użytkownika na platformie ePUAP i uzyskać profil zaufany.
Profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji – to odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Wykorzystując profil zaufany obywatel może załatwić sprawy administracyjne (np. wnoszenie podań, odwołań, skarg) drogą elektroniczną bez konieczności osobistego udania się do urzędu.
Aby uzyskać profil zaufany należy:
I sposób – dla wszystkich obywateli:
- zalogować się na platformie ePUAP (wymagane posiadanie konta na ePUAP),
- wypełnić wniosek o założenie profilu,
- udać się do punktu potwierdzającego profil celem potwierdzenia tożsamości.
- zalogować się na platformie ePUAP (wymagane posiadanie konta na ePUAP),
- wypełnić wniosek o założenie profilu,
- potwierdzić swoje dane za pomocą podpisu elektronicznego z kwalifikowanym certyfikatem.