Rejestracja bezrobotnych - zmiany

Print Drukuj
Powiatowy Urząd Pracy w Zakopanem rekomenduje skorzystanie z możliwości  elektronicznej rejestracji za pośrednictwem systemu praca.gov.pl.
 
Jeżeli chcą się Państwo zarejestrować jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy, to możliwe są trzy sposoby:
 
  1. Pełna rejestracja elektroniczna, dokonywana za pośrednictwem systemu www.praca.gov.pl.  Jest ona możliwa w sytuacji, gdy osoba dysponuje kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, które są niezbędne do podpisania wniosku oraz załączników. Co szczególnie istotne, w tym przypadku nie jest konieczna osobista wizyta w Urzędzie. Kontakt pomiędzy pracownikiem Urzędu i osobą, która dokonała pełnej rejestracji elektronicznej odbywa się za pomocą systemu www.praca.gov.pl lub telefonicznie. Po zarejestrowaniu się i dołączeniu kompletu dokumentów rejestracyjnych osoba bezrobotna otrzyma decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej i ewentualnym prawie do zasiłku dla bezrobotnych.
  2. Prerejestracja elektroniczna w systemie www.praca.gov.pl, która polega na złożeniu do Urzędu wniosku w postaci elektronicznej, bez użycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. W celu dokończenia procesu rejestracji niezbędna będzie wizyta w Urzędzie w terminie ustalonym telefonicznie z pracownikiem Urzędu   (tel. 18 20 217 87, 18 20 217 85 lub 882 111 914), podczas której osoba składająca wniosek
    o rejestrację przekaże oryginały niezbędnych załączników oraz potwierdzi poprawność przekazanych danych.
  3. Osobista rejestracja w Urzędzie, po uprzednim ustaleniu terminu rejestracji i odbiorze kompletu dokumentów rejestracyjnych
  
Przypominamy, że osoby, które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl.