Wniosek o dofinansowanie przedsiębiorca składa do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru.
Dofinansowanie może zostać przyznane przedsiębiorcy będącemu osobą fizyczną niezatrudniającemu pracowników na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych rozumianych jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym obliczone jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie dofinansowania, w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego.
Dofinansowanie jest uzależnione od poziomu spadków obrotów gospodarczych, wynoszących:
- co najmniej 30 % – może być przyznane w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
- co najmniej 50 % - może być przyznane w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
- co najmniej 80 % - może być przyznane w wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie.
Przedsiębiorca jest obowiązany do prowadzenia działalności gospodarczej przez okres, na który przyznane zostało dofinansowanie, oraz, po zakończeniu dofinansowania, przez okres równy temu okresowi.
Szczegółowe zasady dotyczące dofinansowania znajdują się pod adresem: https://zakopane.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/dofinansowanie
Wnioski o udzielenie dofinansowania składać można:
- elektronicznie za pośrednictwem platformy praca.gov.pl,
- drogą pocztową na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Zakopanem, ul. Ks. Stolarczyka 14, 34-500 Zakopane,
- do punktu oddawczego znajdującego się przy wejściu do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Zakopanem. W tym przypadku dokumenty należy złożyć w kopercie zawierającej dane wnioskodawcy, w tym dane kontaktowe (telefon, e-mail). Ta forma złożenia wniosku oznacza brak możliwości potwierdzenia wpływu wniosku do Urzędu.
- umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19,
- wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19,
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19,
- kopię pełnomocnictwa (w przypadku działania przez pełnomocnika).
Poniżej zamieszczone zostały otrzymane z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wyjaśnienia dotyczące wdrażanego instrumentu.
W razie dodatkowych pytań Urząd prosi o kontakt:
- telefoniczny pod nr 18 20 217 97, 18 20 217 98, 18 20 217 92,
- mailowy na adres: wsparcie@zakopane.praca.gov.pl